powrót

Concordia w gronie Najcenniejszych Polskich Marek

Informacje prasowe CSR

02 / 12 / 2014

W tegorocznej, 11 edycji Rankingu Rzeczpospolitej, dotyczącym Najcenniejszych Polskich Marek, Concordia Ubezpieczenia zajęła wysokie 7 miejsce, wśród ubezpieczycieli oraz 13 w gronie instytucji finansowych. Natomiast w ogólnym zestawieniu 330 podmiotów, Concordia uplasował się na 223 pozycji.

Wartość marki Concordia Ubezpieczenia wyceniona została na 36,8 mln zł.

Jak liczono wartość marek?
Podstawowym kryterium selekcji marek jest ich polskość, rozumiana jako miejsce narodzin. W rankingu można zatem znaleźć marki należące dziś do polskiego kapitału, jak i te mające zagranicznych właścicieli.


Dla potrzeb rankingu zaadaptowana została powszechnie stosowana na świecie metoda opłat licencyjnych (ang.: relief from royalty). Jej istotą są hipotetyczne opłaty, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z marki na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto. Wartości obliczono przez zsumowanie zdyskontowanych przyszłych opłat licencyjnych (po opodatkowaniu).


Przychody instytucji finansowych zostały oszacowane przy założeniu, że nie obejmują sprzedaży do przedsiębiorstw i instytucji, a jedynie do klientów indywidualnych. W przypadku firm ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia na życie jest to składka przypisana brutto od ubezpieczeń indywidualnych, dla firm ubezpieczeniowych oferujących ubezpieczenia majątkowe jest to szacunkowa składka przypisana brutto od ubezpieczeń sprzedanych osobom fizycznym (szacunek udziału sektora indywidualnego na podstawie danych branżowych publikowanych przez KNF).


Ranking odnosi się jedynie do marek konsumenckich. Wartość marek nie odzwierciedla więc sprzedaży kierowanej do klienta instytucjonalnego.