powrót

Sezon na imprezy okolicznościowe – jak zabezpieczyć lokal i zadbać o biznes?

Informacje prasowe CSR

22 / 05 / 2017

Wiosna i lato to czas, w którym Polacy chętnie korzystają z możliwości organizacji uroczystości rodzinnych w restauracjach, salach bankietowych czy weselnych. Okazji do tego zdecydowania nie brakuje – wesela, komunie, chrzciny czy urodziny – zapewniają pełne obłożenie obiektów aż do wczesnej jesieni. Jak uchronić lokal i swoich gości przed nieprzyjemnymi niespodziankami?


Organizacja przyjęcia dla kilkudziesięciu osób to wyzwanie, a co dopiero, jeśli klient naszej restauracji lub hotelu zaplanował przyjęcie dla kilkuset osób. Każdy chce, aby jego uroczystość przebiegła pomyślnie i bez nieoczekiwanych zdarzeń. Niestety, niespodzianki, które często wynikają z pecha, a nie złej woli, się zdarzają. Przykładów nie trzeba daleko szukać – ulewny deszcz podtopił lokal, a jego osuszenie nie jest możliwe przed terminem przyjęcia. Inna sytuacja to przykładowo wydanie przez przypadek złego nakrycia wierzchniego gościowi. Nie wykryta w porę pomyłka może spowodować nieprzyjemną sytuację zarówno dla osoby, która zostanie bez płaszcza, jak i dla obsługi. Okazuje się, że w wybrnięciu z takiej sytuacji może nam pomóc nie tylko uwaga w przygotowaniach oraz zespół zaangażowanych ludzi, ale także dobra polisa. Pozwoli ona zarówno naszemu biznesowi wyjść cało z opresji, ale także zapewni naszym gościom serwis na najwyższym poziomie, niezależnie od zdarzenia.

– Ubezpieczenie majątku firmy – budynku, sprzętów oraz wystroju jest coraz częściej oczywiste dla polskich przedsiębiorców. Jednak poza takimi oczywistymi produktami istnieją także mniej oczywiste zapisy w polisach, które pozwalają na zachowanie spokoju w nawet najbardziej nerwowych sytuacjach. – mówi Marcin Pabiś, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia. I dodaje – Pomyłka przy wydawaniu nakryć wierzchnich wystarczy, aby z szatni zginął drogi płaszcz. Równie prawdopodobne jest uszkodzenie lub zniszczenie wartościowej paczki, np. prezentów zostawionych w szatni. Można się jednak uchronić przed dotkliwymi skutkami takich zdarzeń i niezadowoleniem gości. Wystarczy, że przy ubezpieczeniu firmy, dostępnym również w Concordii Ubezpieczenia, właściciel rozszerzy polisę o szkody w rzeczach pod kontrolą oraz zadba o OC (odpowiedzialność cywilna) za szkody w rzeczach wniesionych.

Zachęcając klientów do organizacji danej imprezy, warto wspominać o zabezpieczeniach, które pozwolą naszym klientom czuć się spokojniej przed ważnymi wydarzeniami w ich życiu. Często zapominamy o tym, że poza przystępną ofertą cenową czy ładnymi wnętrzami, o wyborze tego, a nie innego miejsca, decyduje serwis oraz opinie wcześniejszych klientów. Na te kwestie mamy duży wpływ zabezpieczając się na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak np. odwołanie rezerwacji w ostatniej chwili z powodu niezależnej od nas awarii lub podtopienia, które niestety coraz częściej się w Polsce zdarzają.

– Warto podkreślić, że polisy stworzone z myślą o hotelach czy restauracjach, dają wiele możliwości zabezpieczenia klientów. Większość osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ale istnieje możliwość uzyskania odszkodowania w przypadku, gdy zostanie odwołana rezerwacja. Wyobraźmy sobie, że pracownik hotelu lub restauracji błędnie wpisze rezerwację dla dwóch różnych osób lub w wyniku nagłego i nieprzewidzianego zdarzenia, np. zalania restauracji, impreza jest odwołana. Jeśli jego polisa zawiera klauzulę „czyste straty finansowe”, wówczas wszelkie roszczenia gości w związku z tego rodzaju szkodą można pokryć w ramach ubezpieczenia – mówi Marcin Pabiś. – Należy jednak pamiętać, że szkodą w rozumieniu prawa cywilnego nie są kwoty, które goście hotelowi wydali na rezerwację, ale wszelkie dodatkowe koszty, które pojawiły się w związku ze zdarzeniem, takie jak koszty ponownej rezerwacji biletów czy np. poszukiwania nowego miejsca hotelowego itp. – podsumowuje Marcin Pabiś.

Często jedno niefortunne zdarzenie ma przez długi czas wpływ na opinię o danym miejscu. Klienci prawdopodobnie nie omieszkają podzielić się z innymi swoimi doświadczeniami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Zwłaszcza dlatego należy dbać o to, aby nawet w najbardziej konfliktowych sytuacjach stwarzać jak najlepsze wrażenie i pokazywać możliwe rozwiązania. Warto też pamiętać, że Internet może okazać się przydatny również dla samych przedsiębiorców. To dobre źródło informacji na temat polis i doświadczeń innych firm, które znalazły się w podobnej sytuacji. Przed decyzją odnośnie wyboru ubezpieczyciela, warto sprawdzić nie tylko opinie, ale także informacje na temat liczby reklamacji i skarg składanych przez niezadowolonych przedsiębiorców.