powrót

Rozwój platformy sprzedaży directowej

Informacje prasowe CSR

27 / 12 / 2018

Dwa kolejne produkty ubezpieczeniowe dostępne są już na Platformie Sprzedaży Direct dostępnej pod adresem https://direct.concordiaubezpieczenia.pl


Teraz Klient może kupić samodzielnie nie tylko ubezpieczenie turystyczne, ale także Auto Assistance i NNW. 


W sierpniu Concordia uruchomiła sprzedaż ubezpieczeń turystycznych on-line. Wówczas Towarzystwo poinformowało również o planach dalszego rozwoju stworzonego przez siebie rozwiązania dystrybucji ubezpieczeń przez kanały elektroniczne dostępne i przyjazne dla klientów, ale także wspierające działalność agencyjną banków. Z początkiem grudnia, znane bankom spółdzielczym rozwiązanie, rozwija się w formie Platformy Sprzedaży Direct, na której dostępne są już kolejne dwa produkty: samodzielne auto assistance oraz ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Jak oferta Concordia Turysta On-line została przyjęta w bankach spółdzielczych?

Maciej Samson – Zastępca Dyrektora Biura Bancassurance, Concordia Ubezpieczenia


Pierwsze doświadczenia są bardzo obiecujące. Kilka banków zintegrowało już Platformę ze swoją bankowością internetową i mobilną, dając klientom możliwość korzystania z jednego narzędzia. Większe grono banków podlinkowało Platformę na swoich stronach internetowych, wzmacniając wakacyjny przekaz informacjami na Facebooku i ulotkami w swoich oddziałach. Tylko w pierwszym miesiącu funkcjonowania stronę, na której dostępna jest Platforma, odwiedziło kilkuset klientów banków spółdzielczych. Solidna realizacja oraz pozytywny test przygotowanych rozwiązań, dały podstawę do dalszego rozwoju produktowego Platformy, do której włączyliśmy kolejne dwa produkty.

Dlaczego taki wybór produktów?
Posiadamy atrakcyjną ofertę ubezpieczeń auto assistance oraz NNW. Jako jedna z nielicznych firm ubezpieczeniowych umożliwiamy zawarcie samodzielnego assistance komunikacyjnego, w którym zapewniamy ochronę dla aut nawet 20-letnich. Jedną z głównych ścieżek poszukiwania przez klientów ochrony dla swoich aut, był dotąd Internet. Liczymy, że ta oferta zwróci uwagę klientów, którzy zainteresują się nie tylko polisą , ale i ofertą banków spółdzielczych, gdyż sposób dotarcia do Platformy będzie związany również ze stronami poszczególnych banków. Jeśli chodzi o ubezpieczenie NNW, zaktualizowaliśmy także zakres ochrony. Nasza, atrakcyjna cenowo propozycja, skierowana jest do klienta banku spółdzielczego, w tym seniorów – aż do 80. roku życia, rodziców dzieci, którzy kojarzą NNW z ofertą szkolną, pracowników szukających ochrony od wypadków przy pracy.

Czy zmieniły się rozwiązania prowizyjne dla banków spółdzielczych?
Nie. W dalszym ciągu banki spółdzielcze uzyskują atrakcyjną prowizję za sprzedaż ubezpieczeń poprzez Platformę Sprzedaży Direct, a przy tym klienci banków mogą wciąż liczyć na utrzymanie polityki rabatowej. Stosowane mechanizmy z jednej strony gwarantują prawo do prowizji banku spółdzielczego, z drugiej zapewniają klientowi zniżkę za samodzielne zawarcie umowy ubezpieczenia. Jednocześnie wprowadzenie ww. produktów nie jest dla banku uciążliwe, gdyż nie wiąże się z podpisaniem żadnego aneksu do obowiązujących umów, który jest aktualizowany automatycznie.

Dlaczego banki spółdzielcze powinny zainteresować się wdrożeniem Platformy?
Ponieważ każde rozwiązanie wpływające na rozwój dochodów pozaodsetkowych jest obecnie bardzopożądane. Każdy z banków szuka nowoczesnych i intuicyjnych rozwiązań. Nasza Platforma już funkcjonuje. Nie jest to projekt, a realne, działające rozwiązanie. Koszt jego przygotowania z uwagi na sferę IT był wymagający, ale został przez Concordię poniesiony. Chcemy rozwijać dystrybucję naszych produktów poprzez Platformę razem z bankowością spółdzielczą, utrzymując przy tym, w zintegrowanych produktach, bardzo atrakcyjny system prowizyjny. W długiej perspektywie wartość przyznanej prowizji powinna stanowić dla banku wyraźne źródło przychodów. Dziś wielu oferentów operuje pomiędzy olbrzymim kosztem wdrożenia rozwiązania, a darmowością obarczoną niską prowizją za pośrednictwo. Nie bez znaczenia jest fakt współpracy z ubezpieczycielem i prawo podatkowe.

Jakie są dalsze kroki związane z projektem Platformy Sprzedaży Direct?
Rozpoczęliśmy pracę nad kolejnym rozszerzeniem oferty produktowej na Platformie Sprzedaży Direct. W ciągu 2-3 miesięcy planujemy włączenie kolejnych dwóch produktów, tj. ubezpieczenia OC/AC oraz ubezpieczenia domów i mieszkań. Łącznie na Platformie znajdzie się 5 produktów, spośród których klienci będą mogli wybierać, samodzielnie zawierając umowę ubezpieczenia. To zupełna rewolucja w sprzedaży ubezpieczeń w bankach spółdzielczych – zapraszamy naszych partnerów biznesowych do bycia jej częścią.


Wywiad ukazał się w grudniowo-styczniowym wydaniu magazynu „Bank Spółdzielczy”.