powrót

Rozmowa z Grzegorzem Kuklą – Członkiem Zarządu Concordii

Informacje prasowe CSR

27 / 07 / 2017

Jaką wartość mają dla Państwa otrzymywane nagrody? Jaką ma ostatnia – Złote Godło Najwyższa Jakość QI?
Zawsze w takich sytuacjach towarzyszy nam ogromna radość i duma z dobrze wykonanej pracy. Nic tak nie cieszy, jak stworzenie produktu dobrej jakości, potwierdzonej przez niezależnych ekspertów. 

Znalezienie się, już po raz czwarty, w doborowym gronie laureatów najważniejszego w Polsce Programu Jakościowego, jest dla nas wielkim zaszczytem, ale także motywacją do podejmowania kolejnych wyzwań na rzecz Klientów. Naszym celem jest świadczenie im usług na możliwie najwyższym poziomie.

Jaka jest ścieżka powstawania tego rodzaju wartościowych produktów?
Każdorazowo wprowadzenie nowego produktu poprzedzamy szerokimi konsultacjami w gronie Pośredników i Klientów. Ufamy ich wiedzy i doświadczeniu. Na tej podstawie przygotowujemy analizę tego, co w produkcie jest dobre, a co należy zmienić. Równolegle do zmian produktowych przygotowujemy także nasze systemy sprzedażowo-obsługowe. Wszystko po to, aby po wdrożeniu Pośrednik mógł go zaoferować Klientowi w szybki, komfortowy i elastyczny sposób, a także aby obsługa świadczeń przebiegała profesjonalnie, bez zbędnych opóźnień, w przyjaznej atmosferze. Tak też wyglądały prace nad nagrodzonym właśnie produktem Życie Casco.

Jakie są wyróżniki złotego Życie Casco?
Jest to produkt typowo ochronny, zabezpieczający życie i zdrowie. Jego fundamentem jest wariantowość, czyli możliwość wyboru przez Klienta zakresu w świadomy i zrozumiały sposób (np. szerokiej ochrony aż 26 poważnych chorób czy precyzyjnie wybranej ochrony przed chorobą nowotworową), a także wysokich sum ubezpieczenia – nawet do 1 mln zł. Świadczy to o zamierzonej realności ochrony ubezpieczeniowej, wychodzącej naprzeciw rosnącym oczekiwaniom Polaków. Ciekawostką i innowacyjnym wyróżnikiem rynkowym produktu są zniżki dla optymistów, których zasadność potwierdzają badania naukowe – ludzie z optymistycznym stosunkiem do rzeczywistości żyją dłużej. Bez wątpienia ważnym elementem jest również obecność nagród za profilaktykę zdrowotną.


Czy może Pan zdradzić coś na temat przyszłości?

Jako świadomy ubezpieczyciel stale pracujemy nad dobrymi jakościowo produktami ubezpieczeniowymi, takie też mamy plany na najbliższe lata. Dbamy o każdy detal produktu, cały jego cykl, rozpoczynając od konstrukcji, poprzez dystrybucję, na obsłudze posprzedażowej i likwidacji świadczeń kończąc. Nasze produkty mają być proste, intuicyjne i dobrze zrozumiałe dla przeciętnego Polaka, wybierane przez niego świadomie. Jako uniwersalny ubezpieczyciel, ofertę życiową chcemy rozwijać w aspekcie nie tylko ochronnym, ale także oszczędnościowym. Prowadzimy również intensywne prace nad aktualizacją ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), które stanowią bardzo dobre i potrzebne uzupełnienie oferty życiowej. Nie bez znaczenia są przy tym poczynione i planowane inwestycje w technologie ubezpieczeń życiowych, które pozwolą nam na optymalizację procesów sprzedażowych i obsługowych, a także rozwój w oferowaniu szerokiego portfela produktowego. Przykładem są tutaj długoletnie produkty oszczędnościowe, które wychodzą naprzeciw przyszłym potrzebom polskich rodzin, zarówno w aspekcie dorastających dzieci, jak i osób pracujących, myślących już dziś o wsparciu finansowym w okresie emerytalnym.

Dziękuję za rozmowę.