powrót

Podsumowanie roku 2013 okiem sprzedaży…

Informacje prasowe CSR

02 / 01 / 2014

Po III kwartale 2013 r. Concordia zebrała w sumie 240,99 mln zł składki przypisanej brutto. 
Na sektor majątkowy przypadło 199,68 mln zł składki. Utrzymany został porównywalny poziom do ubiegłorocznego wyniku. Wynik techniczny wyniósł 24,78 mln zł, a wynik finansowy 27,16 mln zł. 
 

W sektorze życiowym przypis składki wyniósł 41,31 mln zł, co stanowiło wynik lepszy o 24% w porównaniu do przypisu z trzech kwartałów 2012 r. Wynik techniczny w dziale I wzrósł o 124% do 5,32 mln zł, natomiast wynik finansowy o 158% do 4,66 mln zł. 

Wpływ na dobry wynik miało wiele czynników. Na pewno nieobojętna była „dobra pogoda”, ale także dodatnia dynamika w sektorze ubezpieczeń życiowych, a w szczególności – ubezpieczeń indywidualnych. Tutaj WTUZiR Concordia Capital odnotowało sprzedaż na poziomie 12,3 mln zł, w stosunku do 9,3 mln w roku 2012. 

Istotne znaczenie odegrała także sprzedaż ubezpieczeń upraw. W 2013 r. Concordia wystawiła blisko 40 tys. polis uprawowych, w ubiegłym roku – poniżej 32 tys. polis.

Ważnym aspektem była także współpraca z firmami leasingowymi. Concordia jest obecnie liderem jeśli chodzi o sprzedaż ubezpieczeń maszyn rolniczych. Wartość zawartych umów leasingowych w okresie od stycznia do października 2013 r. wyniosła blisko 23 mln zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego sprzedaż kształtowała się na poziomie niespełna 16 mln zł. 

Warto podkreślić, że w roku 2013 Concordia podjęła wiele działań, które także mają odzwierciedlenie w wynikach finansowych. Są wśród nich: zmiany dokonane w Systemie Obsługi Sprzedaży Rubinet, zatrudnienie nowych pośredników, nawiązanie lub wzmocnienie dotychczasowej współpracy z kluczowymi Klientami, a także programy motywacyjne skierowane do Pośredników.

Jakie nowości pojawiły się w 2013 r. w Systemie Obsługi Sprzedaży Rubinet? 

OC Biur Usług Płatniczych, OC Certyfikatorów, Ponadto nowe wersje produktów: Concordia Plus, Życie Plus, Agro Ekspert (Sprzęt Rolniczy), Concordia Auto (2 razy), Upraw (2 razy).

Z innych zmian, jakie udało się wprowadzić w Rubinecie, należy wymienić przede wszystkim uruchomienie aneksów w Auto oraz Klubu Partnerów Concordii (przy okazji uruchamiania modułu konkursowego). 

Rok 2013 to okres, w którym kolejne 143 Banki Spółdzielcze rozpoczęły sprzedaż umów grupowych w Systemie Obsługi Sprzedaży Rubinet. Oznacza to, że w Bankach została wykonana historyczna zmiana w postaci przejścia na online. Rubinet stał się głównym narzędziem sprzedażowym wykorzystywanym przez Banki (aktualnie tylko w części grupowej pracuje na nim 295 Banków). 
 

Z jakimi kluczowymi Klientami nawiązana lub wzmocniona została współpraca w 2013 r.? 

PGNiG, ENEA, Poldanor, Mulitimedia. 

Ilu pośredników nawiązało współpracę z Concordią?

Rok 2013 przyniósł Concordii 210 nowych Pośredników, w tym 201 Agentów. 16 Banków zmieniło formę współpracy na umowę agencyjną, dzięki czemu uzyskały możliwość sprzedaży całej palety produktów Concordii.

Jakie nowości przygotowała Concordia dla swoich Agentów?

W lipcu 2013 r. rozpoczął się nowy program motywacyjny „Concordia Elite” skierowany do najaktywniejszych Sprzedawców Concordii Ubezpieczenia. Zwycięzcy skorzystają z atrakcyjnego wyjazdu motywacyjnego do Gruzji. W październiku 2013 r. ruszył „Klub Partnerów Concordii Ubezpieczenia”. Program ten został przygotowany ponieważ Concordia docenia zaangażowanie i szanuje wysiłek swoich Partnerów. W okresie od 15 października 2013 r. do 30 kwietnia 2014 r. będą oni mieli możliwość zbierania punktów za podpisane umowy ubezpieczenia, by potem wymienić je na gwarantowane nagrody rzeczowe.