Innowacje bankowo-ubezpieczeniowe
04 / 06 / 2018
Od blisko dwóch lat Concordia Ubezpieczenia inwestuje intensywnie w rozwój infrastruktury informatycznej. Platforma do sprzedaży ubezpieczeń na odległość, direct i specjalny moduł ubezpieczeniowy zintegrowany z bankowym systemem Case Pro – to kolejne, po aplikacjach „Mobilne Szkody – Concordia” czy „Concordia Aztec Reader”, rozwiązania widoczne dla klientów i pośredników Concordii.
Ubezpieczyciel wierzy, że podjęte inwestycje oraz projekty integracyjne w pełni przysłużą się realizacji wspólnych celów biznesowych na linii bankowo-ubezpieczeniowej.
Case Pro w SGB Banku
Concordia Ubezpieczenia i Banki Spółdzielcze SGB w marcu br. skutecznie zintegrowały się z systemem kredytowym SGB – Case Pro. System z autorskim modułem ubezpieczeniowym pozwala zawrzeć umowę ubezpieczenia Życie Komfort (oferowanego przez Concordię), zabezpieczając klienta obsługiwanego kredytowo przez bank.
Banki spółdzielcze korzystają powszechnie z ubezpieczenia na życie, jako istotnego zabezpieczenia kredytu. Do momentu wdrożenia integracji, proces kredytowy wymagał wystawienia polisy w systemie Rubinet. Case Pro powoduje, że dane klienta oraz dokumenty zaczytywane są z jednego miejsca, oszczędzając znacząco czas. Dzięki temu rozwiązaniu proces analizy wniosków został skrócony z 3,5 godz. do zaledwie 44 min. Integracja z systemem Case Pro powoduje, że wystawienie polisy zajmuje około 1 minuty. Doradca wybiera zaledwie kilka pól związanych z zakresem ochrony ubezpieczeniowej, pozostałe dane są uzupełniane w umowie ubezpieczenia automatycznie, a polisa przesyłana jest do systemu Case Pro. Przewagą systemu jest jego modułowość umożliwiająca bankom przechowywanie i przetwarzanie danych klienta w jednym miejscu.
– Dzięki naszej współpracy klient, po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, może od razu zabezpieczyć w banku swój kredyt do 100 tys. zł, zawierając polisę na życie. W krótkim czasie, bez zbędnych formalności i badań lekarskich, przy wykorzystaniu specjalnego modułu ubezpieczeniowego zintegrowanego z całym Systemem Case Pro. Uzupełnienie pól dotyczących zakresu ochrony ubezpieczeniowej zajmuje około minuty, pozostałe informacje, przede wszystkim teleadresowe, są zintegrowane z systemem Case Pro – wyjaśnia Maciej Samson, Menadżer ds. Bancassurance Concordii Ubezpieczenia, odpowiedzialny za projekt wdrożeniowy. I dodaje – Przy zawieraniu umowy ubezpieczenia doradca nie musi przechodzić do innej aplikacji – wszystko odbywa się w tym samym miejscu, podczas jednej, krótkiej wizyty w banku. Jedną z głównych przewag obsługowych dla pracowników banku jest intuicyjność systemu. Wystarczy wybrać zakres i wariant ochrony, a system sam zaczyta niezbędne dane i dokumenty, w tym ogólne warunki ubezpieczenia. Proces wystawienia polisy ubezpieczeniowej, łącznie z przesłaniem polisy, trwa około 2 minut i – co ważne – dokument widnieje od razu w obu systemach. Warto również wspomnieć, że proces wdrożenia modułu ubezpieczeniowego dla danego banku nie jest skomplikowany, trwa krótko i jest dostępny dla każdego z banków korzystających z systemu Case Pro.
Z Systemu Case Pro korzysta już około 25 proc. banków spółdzielczych SGB. Kolejne podmioty są w procesie poznawania rozwiązania oraz korzyści, jakie z niego płyną. Niewątpliwie do najważniejszych z nich należy oszczędność czasu. A że czas to pieniądz – banki wiedzą najlepiej, warto zainteresować się rozwiązaniem Case Pro rozbudowanym o moduł ubezpieczeniowy. Jesteśmy gotowi do wprowadzenia podobnych integracji także i w innych systemach wspólnie wykorzystywanych przez banki. Na czym polega integracja? W tradycyjnym procesie sprzedaży ubezpieczeń kredytowych doradca bankowy musi korzystać z dwóch systemów: własnego i ubezpieczyciela, co łączy się bardzo często z multiplikacją wprowadzanych danych. Integracja, która pozwala zawrzeć umowę kredytu i ubezpieczenia w jednym miejscu, stanowi zauważalną poprawę jakości pracy doradcy, skraca też czas wystawienia polisy mniej więcej o jedną trzecią.
Direct w GBS Barlinek
Wystawienie polisy turystycznej jeszcze nigdy nie było tak proste. Wszystko za sprawą wdrożonej w kwietniu br. usługi sprzedaży na odległość. Concordia Ubezpieczenia, wspólnie z Gospodarczym Bankiem Spółdzielczym w Barlinku, stworzyła nową funkcjonalność w bankowości internetowej, tym samym dając klientom możliwość zakupu ubezpieczenia Concordia Turysta.
– Dzięki usłudze, klient, po zalogowaniu do bankowości elektronicznej, samodzielnie wystawia umowę ubezpieczenia, co zabiera mu około 2 minut. Wystarczy wybrać miejsce swojej podróży, uzupełnić kilka pól związanych z zakresem ochrony, by poznać cenę ubezpieczenia, i opłacić w wygodny sposób składkę z własnego konta bankowego. Dane teleadresowe zaczytują się automatycznie, a intuicyjny i przyjazny interfejs sprawia, że klient przez cały czas zakupu polisy czuje się komfortowo i bezpiecznie – wyjaśnia Maciej Samson, Menadżer Sprzedaży w Biurze Bancassurance Concordii Ubezpieczenia.
Priorytetem przy tworzeniu platformy dla Concordii i GBS Banku było doświadczenie i komfort użytkownika. Przez cały okres planowania tego rozwiązania partnerzy dbali o to, aby klient czuł się bezpiecznie, a całość wystawienia polisy była ułożona w logiczny, przewidywalny i intuicyjny dla niego sposób. – Jest to pierwszy krok w dalszym procesie integracji, powstały dzięki współpracy bankowo-ubezpieczeniowej. Zamierzamy rozwijać ten dodatkowy kanał sprzedaży. Do końca bieżącego roku planujemy udostępnić na stronie internetowej Concordii rozwiązanie typu direct, a wraz z nim 2-3 nowe rodzaje ubezpieczeń. Jako główny i długoletni partner bankowości spółdzielczej, razem z GBS Bankiem, po raz kolejny udowadniamy, że nasza wspólna oferta jest otwarta na nowoczesne rozwiązania, przyjazne także dla młodych, coraz bardziej wymagających technologicznie klientów – mówi Grzegorz Kukla, Członek Zarządu Concordii Ubezpieczenia.
W pierwszej kolejności Concordia i GBS Bank zdecydowały się na wdrożenie dość prostego, jeśli chodzi o zakres, produktu ubezpieczeniowego, stanowiącego jednak umowę o charakterze finansowym. Nie można zapomnieć, że przed rynkiem bankowym i ubezpieczeniowym stoją dwie wymagające zmiany prawne – wdrożenie dyrektyw RODO i IDD. – Bardzo ważna w procesie wdrożenia była dla nas pełna zgodność rozwiązania z wymogami ustawy, które odbieramy nie tylko jako dodatkowy zestaw obowiązków informacyjnych, ale również szansę na pełną postawę prokonsumecką. Współgra to ściśle z naszym podstawowym celem oddania klientowi rozwiązania cieszącego się jego sympatią i odczuciem komfortu przy zakupie ubezpieczenia – dodaje Maciej Samson.
Dla GBS Banku nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierające kompleksową ofertę dla klientów są szczególnie istotne. – Obok ubezpieczeń planujemy uruchomić kolejne usługi dla klientów bankowości internetowej, m.in. e-waluty, e-faktury czy też szybkie płatności. Integracja z Concordią to kontynuacja dynamicznego rozwoju bankowości elektronicznej. Największą zaletą nowego rozwiązania jest umożliwienie klientowi korzystania z wszystkich usług dostępnych przez logowanie tylko do jednego systemu (CBP) i dostęp do nich z jednego miejsca – wyjaśnia Bożena Głogowska, Wiceprezes Zarządu GBS Banku.
Artykuł opublikowany został w majowym wydaniu miesięcznika „Nowoczesny Bank Spółdzielczy”.