7 zasad skutecznej likwidacji szkód majątkowych
18 / 08 / 2017
Do chwili obecnej tj. do dnia 17 sierpnia 2017 r. Concordia Ubezpieczenia zarejestrowała już ponad tysiąc szkód powstałych w wyniku weekendowych nawałnic. 1/3 z nich dotyczyła szkód majątkowych w budynkach i gospodarstwach rolnych, 2/3 natomiast to szkody powstałe w uprawach. Wysokość wszystkich zgłoszonych roszczeń opiewa na około 30 mln zł. Najwięcej szkód wystąpiło w województwie pomorskim, kujawsko-pomorskim oraz w Wielkopolsce.
– Na tereny dotknięte skutkami nawałnicy skierowaliśmy dodatkowych likwidatorów, których celem jest dotarcie do poszkodowanych w jak najkrótszym czasie. Dokładamy wszelkich starań i podejmuje szczególne kroki, żeby pomóc wszystkim tym poszkodowanym, którzy się ubezpieczyli i są naszymi Klientami – wyjaśnia Piotr Adamczyk – Dyrektor Biura Likwidacji Szkód Concordii Ubezpieczenia.
I dodaje – Ze względu na skalę zniszczeń, w pierwszej kolejności likwidujemy szkody największe w uszkodzonych budynkach, głównie tych z pozrywanymi dachami. Dokonaliśmy już pierwszych oględzin w powiatach, w których doszło do największych spustoszeń, tj. powiecie chojnickim, tucholskim, nakielskim, sępoleński, gnieźnieńskim oraz gostyńskim. Pierwsi poszkodowani z tych terenów otrzymali już także wypłaty odszkodowań.
Concordia uruchomiła przy tym procedury kryzysowe, m.in. uproszczoną ścieżkę likwidacji szkód. Polega ona na podjęciu decyzji o wypłacie odszkodowania na podstawie zgłoszenia telefonicznego lub mailowego i dostarczeniu przez poszkodowanego dokumentacji zdjęciowej. W takim trybie, bez oględzin rzeczoznawcy, rozpatrywanych jest ok. 30 proc. zdarzeń. Wzmocniona została także praca infolinii szkodowej Concordii. Zgłoszenia zbiorowe przyjmowane są również od Pośredników, którzy występują w imieniu Klientów.
– Wiemy, że zaistniała sytuacja uniemożliwia rolnikom kontynuowanie prac polowych związanych przede wszystkim ze zbiorem zbóż, dlatego wszczęta została procedura awaryjna, która polega na przesłaniu zapytania na adres mailowy: zgody.uprawy@concordiaubezpieczenia.pl. Po otrzymaniu zgody rolnik otrzymuje dokładne instrukcje dotyczące dalszego postępowania. Większość z takich przypadków staramy się rozpatrywać w trybie priorytetowym – podsumowuje Piotr Adamczyk.
W celu sprawnej i skutecznej likwidacji szkód Concordia zachęca Klientów, aby kierowali się 7 zasadami:
1) Jeśli masz taką możliwość – zabezpiecz majątek przed jego dalszym zniszczeniem, a gdy zdarzy się szkoda na ciele – zadbaj o niezbędną pomoc.
2) Zrób zdjęcia (nawet telefonem komórkowym) – będą one pomocne przy zgłaszaniu szkody.
3) Zgłoś szkodę najszybciej, jak to możliwe.
Jak?:
a) telefonicznie: (61) 858 48 08 (wewn. 2 – szkody w domach i mieszkaniach, wewn. 3 – szkody w uprawach)
b) on-line, zgłaszając szkodę przez Internet, oszczędzasz swój czas. Możesz zgłosić szkodę z każdego miejsca i o każdej porze: www.concordiaubezpieczenia.pl (Zgłoś szkodę).
c) Na piśmie, zgłaszając szkodę pisemnie, możesz skorzystać z gotowych wniosków dostępnych na stronie internetowej.
4) Poczekaj na wizytę rzeczoznawcy lub likwidację bez oględzin, w przypadku małych/standardowych szkód – tzw. szybkiej ścieżki likwidacji.
5) W terminie do 7 dni od zgłoszenia szkody poinformujemy Cię jakie dokumenty są niezbędne do zlikwidowania szkody/świadczenia (w przypadku braku pełnej dokumentacji zdarzenia).
6) W terminie do 30 dni Twoja szkoda będzie zlikwidowane i zostanie wydana decyzja.
7) Pamiętaj, że masz możliwość uzyskania informacji o szkodzie, dzwoniąc na nr infolinii: (61) 858 48 08.