Ostatni wywiad Prezesa Cyganika – Banki spółdzielcze to nasi kluczowi partnerzy
11 / 09 / 2014
Od jak dawna Concordia współpracuje z bankowością spółdzielczą?
Concordia Ubezpieczenia jest obecna na rynku polskim od 1997 roku. W tym czasie zdobyliśmy zaufanie wielu klientów i partnerów, rozwinęliśmy sieć sprzedaży i – co bardzo dla nas ważne – nawiązaliśmy współpracę z ponad 450 bankami, otaczając ochroną ponad 200 tysięcy kredytobiorców.Kluczową grupę partnerów stanowią dla nas banki spółdzielcze. W tym roku przypadają dwie ważne rocznice. Wiążą się one z podpisanymi porozumieniami o współpracy, dzięki którym możliwa jest sprzedaż ubezpieczeń na umowach zrzeszeniowych.
Przy tej okazji dziękujemy naszym Partnerom – Spółdzielczej Grupie Bankowej za 8 lat udanej współpracy oraz Bankowi Polskiej Spółdzielczości za 7 lat owocnego współdziałania na rzecz rozwoju bancassurance.
Czym kierujecie się Państwo w biznesie?
Uczciwość, solidność i partnerstwo to wartości, którymi kierujemy się w relacjach biznesowych. Innymi słowy, to działanie fair play. Naszym celem jest bowiem być blisko naszych Partnerów, reagować na ich zmieniające się potrzeby i oczekiwania, a ponadto dostarczać im narzędzi i rozwiązań zapewniających ciągłość biznesową.
Chcemy, aby nasi Partnerzy czuli się bezpieczni i by byli przekonani, że Concordia Ubezpieczenia zapewnia solidne rozwiązania dla sprzedaży ubezpieczeń w sektorze bankowości spółdzielczej.
Jak przygotowujecie Państwo swoich Partnerów do nowych okoliczności działania rynku bancassurance?
Od kilku miesięcy w Concordii trwają intensywne przygotowania do zmian, które reguluje ogłoszona 24 czerwca br. przez Komisję Nadzoru Finansowego Rekomendacja U. Przeprowadziliśmy szereg konsultacji z przedstawicielami banków spółdzielczych, uczestnicząc równolegle w pracach komisji zajmującej się projektem Rekomendacji U przy Polskiej Izbie Ubezpieczeń. Przygotowaliśmy produkt, który stanowi naszą odpowiedź i jednocześnie rozwiązanie na zmiany na rynku bancassurance. Na bieżąco pomagamy naszym Partnerom m.in. przy tworzeniu polityk i procedur, a także harmonogramów wdrożeń umów agencyjnych. Dzięki takim rozwiązaniom w dalszym ciągu możliwe będzie oferowanie klientom banków kompleksowej ochrony ubezpieczeniowej, a wszystko zgodne z nowymi standardami bancassurance. Ponadto, wspólnie z KZBS w sierpniu br. uruchomiliśmy cykl edukacyjny poświęcony niełatwym zagadnieniom związanym z Rekomendacją U. W dalszym ciągu planujemy dzielić się z naszymi Partnerami wiedzą i doświadczeniem podczas różnego rodzaju spotkań i szkoleń merytorycznych.
Wspomniał Pan o nowym produkcie będącym „złotym środkiem” na wymogi, które niesie Rekomendacja U…
Tak, bez obaw mogę użyć tego stwierdzenia. Kluczową zaletą nowego ubezpieczenia jest zastąpienie dotychczasowego zestawu grupowych ubezpieczeń na życie dla kredytobiorców – jednym produktem indywidualnym, dopasowanym do każdego rodzaju kredytu. Aktualnie pracownik banku będzie mógł ubezpieczyć kredyt w wygodny sposób, korzystając z jednego produktu ubezpieczeniowego. Produkt ten jest bowiem produktem uniwersalnym, znajdującym zastosowanie praktycznie dla wszystkich rodzajów umów zadłużeniowych wykorzystywanych w instytucjach finansowych.
Dodatkowymi zaletami produktu są: brak konieczności obsługi klienta w rocznicę polisy (kredytu), brak konieczności rozliczania i pobierania składek po stronie banku, a co za tym idzie możliwość przekierowania sił z administracji sprzedaży ubezpieczeń na nowe obszary. Rozwiązanie zostało przygotowane w systemie online. Dzięki temu nie wymaga ono ponoszenia przez banki dodatkowych nakładów finansowych na systemy informatyczne.
Czy działania Concordii są spójne z działaniami banków zrzeszających w obszarze Rekomendacji U?
Tak, jak najbardziej. Spójność działań jest tutaj bardzo istotna i my ją zachowujemy. W dniach 21 lipca 2014 i 4 sierpnia 2014 SGB Bank SA i Bank BPS wysłały do banków spółdzielczych pisma dotyczące Rekomendacji U wraz z opisem wspólnych działań banków zrzeszających i Concordii Ubezpieczenia.
Zgodnie z rekomendacją banków zrzeszających, w celu zachowania ciągłości współpracy, Concordia proponuje bankom spółdzielczym relacje na podstawie umowy agencyjnej.
Banki zrzeszające poinformowały również, że od początku roku konsultowały z Concordią kształt nowego produktu dla kredytobiorców. W wyniku tych konsultacji wypracowano ogólne warunki ubezpieczenia spełniające wymogi Rekomendacji U. Dodatkowo banki zrzeszające informują, że wprowadzone zostaną indywidualne odpowiedniki niektórych produktów majątkowych (jako kontynuacja dotychczasowych umów zrzeszeniowych).
Banki zrzeszające przygotowały wzory harmonogramów wdrożenia Rekomendacji, które są spójne z harmonogramem działań Concordii.
Czujemy się współodpowiedzialni za przeprowadzenie naszych Partnerów przez zmianę, która wynika z Rekomendacji U. Dlatego też wspieraliśmy i będziemy ich wspierać, oddelegowując m.in. do tego specjalnych „opiekunów Concordii”.
Wywiad został opublikowany na łamach wrześniowego wydania miesięcznika „Nowoczesny Bank Spółdzielczy”.